Aleksandra Kopczyńska-Sęk - Terapeutka Integracji Sensorycznej
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku Fizjoterapia oraz podyplomowe na kierunku Integracja Sensoryczna. Ponadto posiadam licencję specjalistki Neuroakustycznego Treningu Mózgu oraz uprawnienia do prowadzenia Terapii Ręki. Odbyłam liczne szkolenia w zakresie pracy z dziećmi ze spectrum autyzmu czy ADHD. Nieustannie rozwijam swoje kwalifikację poznając różne metody.
W mojej pracy dopasowuje narzędzia do konkretnego dziecka i jego potrzeb, szczególnie bliskie są mi: teoria poliwagalna (wykorzystująca nerw błędny), integracja bilateralna, praca z odruchami wczesnodziecięcymi, budowanie napięcia centralnego jako podstawy do dalszych umiejętności oraz uważność.
Od 18-tego roku życia pracuję z dziećmi. Początkowo uczyłam ich grać w tenisa ziemnego w klubie, aktualnie skupiam się na bardziej holistycznych aspektach psychomotorycznych.
Według mnie kluczem do sukcesu jest zbudowanie pozytywnej relacji, dzięki której dziecko odnajduje w sobie zasoby, możliwości oraz motywację, która jest niezbędna do budowania nowych szlaków neuronalnych.
W budowaniu relacji opartej na wzajemnym szacunku kieruję się dewizą „Nie ma dzieci-są ludzie”, natomiast w szukaniu rozwiązań różnych trudności: „Nie uda się- to tylko wymówka. Uda się- to decyzja” Janusz Korczak. Stawiam na sprawczość dzieci, dlatego pomagam/pokazuje jak robić rzeczy samodzielnie.
Prywatnie jestem mamą Ignacego i Jagody.
Co to jest Integracja Sensoryczna? - To prawidłowe odbieranie, organizowanie, przetwarzanie i interpretowanie bodźców zmysłowych przez układ nerwowy. - Dzięki niej dzieci mogą lepiej funkcjonować w codziennym życiu i rozwijać umiejętności społeczne oraz emocjonalne.
Zajęcia SI wspierają rozwój koordynacji ruchowej i mowy, poprawiają koncentrację, lepsze funkcjonowanie w grupie, zmniejszają trudne zachowania i napięcia emocjonalne, a także zwiększają pewność siebie. Terapia jest indywidualnie dopasowywana do potrzeb dziecka i często wykorzystuje ćwiczenia z huśtawkami, trampolinami czy materiałami sensorycznymi, takimi jak ciastolina czy piankolina.